Läste på ett par bloggar idag om att välja den fond som gått bäst under 2017 och välja den i PPM. Fegade lite och tog den som gått bäst och med lägst avgift av de som gått bäst och satte denne i 50% och fördelade resterande 50% i samma fonder som jag valt tidigare. Egentligen så borde jag gå all in eftersom jag förmodligen aldrig mer kommer att jobba i Sverige och därmed inte kommer få in mer pengar i den svenska PPM,n och därför så kommer pensionen jag kommer att komma få från PPM    inte bli en så stor del av pensionen och därför kanske jag borde våga ”gambla” mer med dessa pengar? Oavsett så kommer jag hädanefter följa vilka som hamnar på topp 3 på bäst presterande fonder under året och kanske till slut ”våga” välja/byta till dessa konturnerligt.. jo vi får se, har bytt enormt bland mina fonder senaste halvåret men och andra sidan så gör det kanske att jag inte håller på och säljer bland mina andra fonder och aktier 🙂

Lämna en kommentar